onsdag 23 november 2011



























Idag är inte jag sjukast

Pojkvännen kom hem från jobbet, var där och vände. Så nu ligger han i sängen och fryser fast han har två täcken och värmeflaska. Försöker pyssla om honom så gott det går, försökt få i honom lite vatten. Pimpade glaset med ett grönt och ett rosa sugrör, is och lite lime, verkar funka.

Känns lite omvänt det här, annars så är det jag som brukar krascha i sängen.

Så är stillsamt hemma just nu, pojkvännen sover. Men han tyckte jag kunde julpynta lite om jag fick tråkigt, så kanske ska göra det. Eller ska jag vänta tills på söndag? Kanske ska pynta idag ändå, bättre att pynta tidigt i dystra novembertider istället för att ha kvar grejerna tills februari. Brukar i alla fall tröttna innan tjugonde knut, julen är liksom över för längesen. Är mysigare att ha pynt innan julen, då förväntningarna finns.

Tiden går hur som helst rätt sakta just nu, tror det blir pynt! Måste slå hål på två timmar, för ska möta upp en kompis i stan vid fyra. Han ska hjälpa mig att hitta en ny innebandyklubba och jag ska hjälpa honom att köpa rätt akrylfärger. Smart deal!

1 kommentar:

  1. Ja, det var en smart deal :-) Visst är det bättre att pynta i dystra novembertider, håller med helt och hållet. Här lyser det stjärnor i alla fönster nu. Kram! ♥

    SvaraRadera