onsdag 2 november 2011






































Min nya granne hackspätten!

När jag var ute med hunden här om dagen, så knackade det jätte högt i en tall. Ekade i hela stammen, långt där uppe satt en hackspätt. Berättade för Emil sen, och han sa att han sett en i trädet precis utanför och på vår balkong. Mycket riktigt, för nu har jag också sett den! Försökte fånga den den på bilden, men gick sådär. På äldre dar har jag blivit lite mer av en djurvän. Önskar jag bodde på landet så jag kunde mata dem, tror inte det är tillåtet i lägenhetshus.

Så var det med dagens anekdot, inte så märkvärdig. Men händer inte så mycket just nu, varit väldigt dålig senaste dagarna. Igår var jag så trött att jag började gråta... kan bli så när jag känner mig uppgiven och vet att jag inte kan göra nått åt saken. Kändes väl lite bättre efteråt, accepterar väl någonstans att det är jobbigt att vara sjuk. När jag är så trött så försvinner också lusten, då försöker jag göra saker fast jag inte har lust och det går oftast hyfsat. Men vissa dagar är jag inte kapabel till någonting och då blir det svårare. Skulle egentligen ha tvättat igår, men det blev för mycket. Gå och bära fram och tillbaka till tvättstugan. Försökte i alla fall sortera några tröjor här uppe, kändes som jag skulle svimma och då gav jag faktiskt upp. Tror det är just sånt som gör mig ledsen, när jag känner att jag inte klarar av vanliga saker. Kanske därav tårarna...

Mår tyvärr inte så bra idag heller, trött... känner också hur min migrän kommer smygande. Migränen har nästan blivit min värsta värk, för den går inte att stoppa och är väldigt svår att stå ut med. Jag har tagit en värktablett nu, så känns bättre. Men vill helst inte ta tabletter, har blivit rädd för de pillerna jag har och vill undvika att använda dem. Nu blev det så i alla fall...

Skulle egentligen vilja träffa min lillebror idag, var ett tag sen. Han har lov från folkis denna vecka. Vi får se hur det blir, ser inte så ljust ut. Kanske kan ses en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar