torsdag 15 december 2011


























En ljusglimt.

Idag gick jag upp tidigt, när Emil går upp. Känt mig utvilad och kunnat ta det lugnt. Förmiddagen bjöd på en liten solglimt, så passade på att fånga den med kameran. Är ett av min vardagsrumsfönster. Är väldigt glad över just det här fönstret, för att fönsterbrädan är så djup. Får plats med alla elva orkidéer och lite där till.

Lägg också märke till min fina utsikt, mörkgröna tallar. Så skönt att bo högst upp och inte ha någon insyn, trädkronorna gör verkligen sitt.

Så haft en lugn och lång förmiddag. Efter lunch var jag på stan, för att anmäla ändringar om mitt bostadstillägg på försäkringskassan. Fick förstås vänta jätte länge och hann med nöd och näppe med bussen och till akupunkturen. Såklart gick det inte så bra på kassan, utan måste dit igen imorgon och komplimentera. Måste nämligen göra en helt ny ansökan! Myndigheter alltså.

Skönt att vara hemma igen, mellanlandar, för ikväll ska jag iväg och baka pepparkakshus. Ser verkligen fram emot det, brukar bli väldigt roligt. Sist blev det en hel borg, med ett helt tåg och en crazy cat som körde.

1 kommentar:

  1. ist das denn jetzt schon die neue Wohnung??? Gruß Ay

    SvaraRadera