tisdag 17 januari 2012


Kreatintestet har börjat!

Igår tog jag min första omgång kreatin, idag blir då andra dagen.

Plan
5 g/ dagligen

Jag kommer endast att ta 5g om dagen, vilket är något under rekommenderad dos. Vanligen rekommenderas 15g dagligen, men i och med att jag är en liten nett tjej som kommer det inte behövas så mycket. Standard är alltså en kille som maxar styrketräning.

Jag kommer inte heller köra den uppladdning som står rekommenderad, där man fyller på depåerna under en vecka med högre doser. Det är också för att minimera risken för biverkningar och för att min kropp är känslig. Därför kan det ta lite längre tid innan jag märker av effekten av kreatinet.

Efter 6 veckor kommer jag ha uppehåll 3 veckor, för att tömma depåerna. Kroppen ska nämligen inte vänja sig vid kreatinet för då avstannar effekten. Därför ska man alltid ta regelbundna upphåll.

Jag ska också ta min dos på förmiddagen, eftersom det annars kan ha en uppiggande effekt vid sänggående.

Bör också tillägga att man inte ska använd kreatin om man har problem med njurarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar