fredag 27 januari 2012


Nu har jag varit hos läkaren

Var där i nästan tre timmar. Tog mycket längre tid än jag befarade och var såklart jobbigt. Hon ställde många frågor, som väckte många minnen. Började gråta några gånger, kan bli så när man minns... eller är väl jobbiga känslor som dyker upp i sånna situationer. Hon undersökte kroppen noggrant också, var min smärta sitter och så. Nästa vecka blir mitt läkarutlåtande klart.

Sen var jag på provtagningen också och lämnade fyra rör blod till massa olika prover som hon tog för säkerhetsskull. Vet att jag tagit dem förut med. Dock gick det inte så bra för sjuksköterskan som skulle tappa blodet. Fick inte ut nått blod i första armen, hon sa att jag skulle slappna av, men de var inte så lätt. Gick bättre med andra armen som tur var och proverna hann nätt och jämt med provbilen som fick vänta på mig.

Nu är jag hemma och landar, blev några tårar när jag kom hem också. Tur man har en tröstande pojkvän. Var jobbigt psykiskt att vara där, man blir så påmind om allt. Just nu har jag i alla fall lugnat mig, tänker på alla saker jag inte kan göra nått åt. Försöker bara vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar