söndag 29 januari 2012


Sover i omgångar.

Igår var jag helt slut. Åkte och mediterade med min meditationsgrupp, men det blev för mycket. Istället för meditation blev det en kamp att hålla sig vaken och sitta upprätt. Istället fick jag bara mera ont i kroppen av bara ansträngningen. Fick avbryta i halvtid och åka hem.

Cykelturen hem var inte heller en dans på rosor, fick gå halva vägen för att kroppen var så slut. Väl hemma gick jag direkt och la mig och somnade 2,5 tim. Var skönt att sova, men vaknade vi 18.00 så kände mig fortsatt seg.

Såklart gick det inte heller att sova när det var läggdags, sömnbehovet var inte som det brukar vara och smärtan gjorde det omöjligt att sova. Så gick upp igen, tog en lång varm dusch för att få ner smärtan. Gick och la mig igen, men var svårt att somna, frös. Tillslut somnade jag i alla fall, vaknat några gånger och nu kl 05.00 gick det inte att sova vidare. Svårt att sova när jag har mycket värk.

Brukar inte sova på dagtid, just för att rädda nattsömnen. Men igår kändes det inte som jag hade något val, var så trött. Gör jag mycket en dag, så får man betala tillbaka dagen efteråt. Nu måste jag hålla mig vaken under dagen så att jag kan sova ikväll.

Idag ska jag också ringa runt, försäkringskassan och CSN. Reda ut mina betalningskrav, inget som är kul, men måste göras. Vill bara ha det ur världen, men får vänta till slussarna öppnar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar