måndag 6 februari 2012




Lilla hunden fryser

Nu har det blivit sådär kallt igen och stackars lilla Fedor fryser när man är ute. Det blir så kallt han börjar halta och har svårt att gå. Så han måste ha täcke på kvällarna i alla fall, men tyvärr hatar han det täcket som vi har. Han försöker hela tiden ta av sig det när man är ute, springer runt som en galning.

Så nu har jag försökt att ta saken i egna händer. Jag har virkat ett täcke till honom. Hoppas att han kommer gilla det mer än det gamla täcket. Är inte riktigt klart än, återstår att se hur det blir. Gjort det lite hastigt idag bara... ska fila på det imorgon, kanske blir att jag gör ett helt nytt.

Idag har jag också varit nere på familjeläkarna och hämtat mitt läkarutlåtande. Kostade 625 kr!!! Sjukt dyrt enligt mig. Men nu är det i alla fall klart, dragit ut på tiden. Nästa post är försäkringskassan, ska dit på torsdag och en gång nästa vecka. Blir mötet nästa vecka som vi ska gå igenom ansökan om aktivitetsersättning. Krävs tålamod för att dansa med myndigheter...

2 kommentarer:

  1. Det skall gudarna veta att man måste vara begåvad med tålamod när man är sjuk... Vilket pris på intyget! Det är ju inte klokt.
    Men jösses vad söt man kan vara med så fint täcke! :-)
    Ha en fin eftermiddag och kväll! Kram! ♥

    SvaraRadera