onsdag 6 juni 2012










































Grattis Sverige!
Idag har jag gjort ett tappert försök att fira nationaldagen minsann. Men kändes inte så högtidligt, kommer nog dröja några år innan man vet hur dagen ska firas. Fast är alltid trevligt när folk går ut och har picknick och umgås.

Blev i alla fall typiskt svenskt väder, först gassande sol och sen spöregn. Tråkigt med regn, för då gick de flesta hem. Vi hade tur för min Barbro tog faktiskt med ett paraply som vi kunde stå under, men sen tröttnade vi också och gick hem och drack varmt kaffe.

Träffade också på farsan på berget, han såg verkligen cool ut i sina solbrillor. Skulle också vilja ha ett par i typ samma model, lite 60-tal. Jag passar inte så bra i stora pilotbrillor, ser lite ut som en slags insekt då.

Nu är jag i alla fall hemma igen, lite skönt för jag har rätt ont idag. Emil fick först massera mig och sen tog jag en superhet dusch med sesamolja för att orka ta mig ut. Blev lite bättre, nu har jag mest ont i nacken.

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig blogg du har. VÄldigt inspirerande att det går att leva med helvete
    Fick i tisdags diagnosen fibro,
    Hoppas di får en trevlig kväll.

    Jag tror jag vet vad du går igenom och i vardagen då jag själv har depression, ätstörning samt mycket ångest, Föruom fibrom

    Kramar Hanna

    SvaraRadera
  2. hejsan!

    jag trillade på din blogg när jag googlade fibro bloggar och ja funderar på om du skulle kunna hjälpa mig lite!
    jag tror sj jag har fibro men har ej fått diagnos då reumatologen inte vill ta emot mig!
    jag har fått utskrivet smärtplåster, pronaxen, har B12 brist, magproblem, ständig smärta om jag inte har plåster!
    jag blir sjukt trött vid minsta lilla och däckar direkt, måste se till att sova efter ordning och hålla rutiner annars mår jag kasst!
    det mesta i mitt mående stämmer in på fibron men hur ska ja göra för att faktiskt få diagnos!
    har aldrig kännt mig så maktlös som sen jag blev sjuk och allt började för ca 4 år sen....

    nu är jag i nån sorts skov och har förbannat ont, gick till min vct kl 10 i morse som typ gav mig en klapp på axeln och gav mig en telefon tid vid 4 till min läkare!
    läkaren gav mig dunder dos på kortison och ska återkomma imorn!!
    visst ja blir inte frisk av en diagnos det förstår jag oxå men det skulle kännas skönt att få det på papper, att jag faktiskt inte inbillar mig!!!!

    hoppas du kan tipsa om nått... mvh angelica
    angelicakarlsson2322@hotmail.com

    SvaraRadera
  3. Tack Hanna! Du vet vad jag bloggar om ;). Hoppas att du får hjälp med dina problem? Känns som fibron räcker gott och väl... Ha en fin kväll du med! Kram

    SvaraRadera
  4. Angelica! Jag har dragit iväg ett mail till dig om tips. Kram

    SvaraRadera